Dags att knyta ihop säcken...

2016 är på väg mot sitt slut, ett intensivt december likaså. Med huvudet före har det varit fullt ös på alla fronter - jobbet, hemma och med träning. Veckan innan jul kände jag mig riktigt låg på energi och tog det lugnt med träningen. Det har blivit hela åtta dagar utan träning i december. Ibland får man lov att vara lite smart.

På nyårsafton skall jag tävla igen. I år blir det Sylvesterloppet i Trelleborg, knappt 7 km är loppet, så lite längre än det jag kört i Malmö senaste åren (5,4 km). Jag har inga jätteförhoppningar, formen är ok för att vara i december men inte på topp. Hoppas kunna hålla 3.45 - 3.50 fart och öka lite sista 2 km, men Trelleborg är ett blåshål så vinden kommer att bli avgörande för utfallet.

Återkommer med en årssummering och tävlingsberättelse på lördag!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering