IWBMATTKYT

I will beat my ass today to kick yours tomorrow!!!

I tisdags ansökte jag om medborgarskap i Sufferlandria - och fick den beviljad! 
Jag brukar inte vara försiktig av mig utan köpte hem alla 18 träningsfilmerna till ett bra pris ;-)
 Så nu blir det en riktigt rolig höst och vinter nere i källaren. Detta är första gången jag kommer göra en riktig uppbyggnadsträning på cykel. 
Planen är att köra tre pass i veckan. Blir jag inte bättre cyklist till nästa säsong får jag nog fundera på att byta idrott :-)

Jag har som sagt hittat en trevlig yta att köra på nere i vårt källarförråd. 
Orbean på Elite trainern...

Och paddan på barnvagnen...

Funkar perfekt för ändamålet, jag får sitta ifred, det är mörkt, jag stör ingen och jag har även ett litet fönster jag kan öppna. 
Och det behövs - för att cykla på trainer eller spinningcykel innebär kopiösa mängder svett!
Taggad inför dagens pass som inleddes med "Fightclub" - tyvärr ville inte videon vara med mer än 30 min, vilket medförde en snabb växling till "a very dark place" vilket var passande...

I källaren kan ingen höra dig skrika - och tur är väl det!

Fördelen med sufferfest är att man får en riktigt hård träning på ca en timme, man fuskar inte med ansträngningen (tro mig), och det är också hög kadens (>90) mestadels vilket är mycket bra för mig att träna på med tanke på att kadensen är en faktor som nybörjare är svaga på. 

Så den här tiden på året är en tid då drömmarna om hur bra man ska bli till nästa år är extremt stora - nu ska det jobbas hårt för att infria dem!

//Krazze

Kommentarer

  1. Härlig "pain cave" du har!
    Skaffa dig en fläkt. Att svettas mängder är ju slöseri med energi, som kunde gått ut i benen istället. :)
    Denna har fått bra omdöme i cykelsfären:
    http://www.clasohlson.com/se/Golvfl%C3%A4kt-vindmaskin/Pr365523000
    Notera att den heter VINDMASKIN! (bra drag!)
    Vet inte om du har plats för just denna, men någon sorts fläkt hade jag kört i alla fall.
    Enjoy your suffering! :)

    SvaraRadera
  2. Tackar för tipset! Blir nog ett besök på C O i morgon :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering