Simtest 800 m - utfall

Skrev igår att jag skulle köra ett 800 meters simtest idag. Och det gjorde jag också, på Hylliebadet och med 25 m bana. Jag inbillar mig att en 50-meters bana gynnar mig eftersom jag vänder dåligt. Jag kan voltvända men eftersom mina frånskjut vid voltvändning kan bli av varierande kvalitet har jag kört klassisk vändning när jag kör intensivare serier.

Hur gick det då? Jo, landade på 13:29 vilket ger 1:41 per 100 meter i snittfart. Inget som simkunniga höjer på ögonbrynen för, men helt ok för mig här och nu och här finns mer att ta av. 
Det var första gången jag körde hårt på en längre sträcka i bassäng. Jag kände mig stark hela vägen och hade nog kunnat trycka lite till utan att bli stinn av mjölksyra.

Imorgon bär det av mot Nybro för att fira farsgubben. Ska försöka få till lite löpning i svartbäcksmåla på lördag.

Trevlig helg!

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering