Inga framsteg - förkylningen från helvetet...

Lite så känns det, tre veckor har nu gått sedan jag började känna mig förkyld, fortfarande ingen förbättring. 
Hostar som en kedjerökande högstadielärare från tidigt 90-tal och har täppta bihålor samt även fått lite känningar nedåt halsen senaste dagarna.


Börjar bli rejält frusterad nu. Förra veckan smög jag igång med lite löpning på måndagen, hostade för mycket för att upprätthålla en gunktionell sndning och det blev bara 5 km. Kroppen kändes annars bra rent muskulärt.

Körde gym på tisdagen vilket kändes bra, starkare än förut. 
Cyklade 75 min trainer på 70 % av maxpuls på onsdagen, och det gick helt ok, ingen hosta. 
Sen på torsdagen tog jag det lugnt men kände mig ändå sämre och började hosta igen.
Fredagen var det en rinnande och täppt näsa samt ett varande öga som höll i sig till på lördagen.

Idag är det inget i ögat, men hostan och näsan håller i sig. 

Det är sjukt frustrerande att gå dag efter dag och inget händer åt något håll. Hellre dyngfeber i tre dagar och sen upp på hästen igen. Detta är brutalt påfrestande, orkar inte ens trösta mig med att de finns de som har det betydligt värre.

Idag inhandlades, coldzyme, echinaforce och zinktabletter. Om någon säger att kokta fladdermusfötter hjälper så testar jag det också.


Nog med självömkan, vi hsr köpt hus och från midsommar blir vi Vellingebor, kul att man kan göra något vettigt trots sin ynklighet. 

Nu tar det inte 30-45 min med trafikljus och stadstrafik innan man är ute på bra landsvägar. Nu är det bara 30 sekunder och dessutom en finfin backe inom 15 km! Ska cykla satan i sommar!

Så vi avslutar med flaggan i topp och kämpar för, och hoppas på tillfrisknande!

//Freddan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering