Simanalys med film

I samband med förra inlägget hade jag lyckats planera in och köra tre lite tuffare intervallpass inom 24 timmar. Först löpning backintervaller på onsdag kväll, riktigt jävliga löpintervaller på bana torsdag lunch och ganska hårt simpass på torsdag kväll. Halvvägs in i simningen tog energin slut. 

På fredagen var jag riktigt sur och trött. 
På lördagen körde jag först 90 min löpning i lugn fart och sen simmade jag med några klubbkompisar. 
Kroppen var inte alls på humör och jag fick även en mindre förkylning så det blev vila söndag och måndag.
Därefter är jag dock igång igen och har även gjort tre pass på trainern. 

Sebastian, Jag, Janne och Julia - ett riktigt gott gäng ackompanjerade av Uwe på kanten :-)

Istället för att få en större förkylning kunde jag ändå hålla runt 8 timmars träning de två veckor som påverkades av förkylningen. Klart positivt.
Denna vecka ska jag upp mot 14 timmar och har planerat veckan mycket bättre så de hårda passen är mer utspridda. Hade varit riktigt skönt att visa för mig själv att jag klarar av att göra en sån vecka.

På den simningen jag gjorde med några klubbkompisar fick vi även hjälp av Uwe att filma. Resultatet skickade jag till coach Rickard och fick konstruktiv återkoppling på. Så det är bara att jobba vidare med tekniken, fick några bra drills att köra och tydliga videor på hur det ska se ut. Det jag kommer att fokusera på är följande:

1. Vattenläget (sänka huvudet, brösta upp och spänn bålen)


2. Tidigare catch utan att tappa armbågen.

3. Att kroppen roterar som en enhet.


Nedan ser ni videorna som visar alla brister.






//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering