Snart tävlingsdags!

Nyårsafton var senaste gången som jag hade en nummerlapp på bröstet, nu fyra månader senare är det dags igen. På lördag är det dags för Heleneholms Marathon inne i Malmö. Det skall bli spännande att se vad som faktiskt har hänt sen i oktober då jag sprang maran i Växjö.

Ambitionen blir att slå min tid från det loppet som var 3 h 12 min någonting, då la höftböjare och säte ner verksamheten efter 36 km, vill de vara med hela loppet nu så kommer det att gå bra. Taktiken blir att hålla 4.10 fart från start.
Jag hoppas kunna göra det med en puls som är strax över 155. I Växjö låg jag över 160 första 27 km och det var kanske väl tufft, nu är känslan utifrån den träning jag har gjort att jag är mer effektiv med pulsen, återstår att se.
Huvudsyftet med loppet är i vilket fall att få känna på en mara till inför Kalmar. Jag kommer inte att köra i mina Salming Race utan kör i mina Salming EnRoute för att spara fötter och vader så jag kan träna på igen ganska snabbt efter loppet.

I övrigt så rullar träningen på riktigt bra och jag känner utveckling i varje disciplin, efter Maran så blir det mer triathlonfokuserad träning där vi ska försöka sätta kroppen i tävlingsform.

Kort och koncist idag - mer text på lördag eller söndag!

//Fredrik

Kommentarer

  1. Hej Fredrik.

    Lycka til. Kör hårt!

    Vi ses på Hylliebadet.

    Jesper

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering