Testlopp nr 2

Så var det då äntligen dags för veckans andra test - 400 meter frisim. 

Under säsongens första bassängpass i början av september, på Rosengårdsbadet, gjorde vi motsvarande test - mitt resultat blev då 7:23.

Nu har jag senaste veckorna tränat på bra och känner att jag utvecklats så det var med tillförsikt jag såg fram emot dagens pass. Jag har även vid två tillfällen denna vecka testat att trycka på lite när jag haft en fyrahundring på programmet och då landat på 7:10 respektive 7:07 senast igår.

Nu var det då dags och jag trodde jag skulle kunna komma ner mot 7:00 men inte under. Vi delade in oss i grupper om fyra simmare per 50 metersbana och startade med 10 sekunders intervall.

Det kändes bra hela vägen och jag tryckte på vad som gick. Första hundringen gick antagligen snabbast men jag tyckte ändå att jag höll ihop bra och fick till och med in en spurt sista 50 meterna då jag låg sida vid sida med Jesper på banan bredvid. 

Efter några minuters väntan kom så resultatet - 6:51!!! Härligt med nytt pers och snittfart på 1:43. Mycket nöjd och bara 11 sekunder ner till första stora målet 6:40 (1:40/100 m)

Om fyra veckor är det dags för nästa test - kommer knappast kapa 32 sekunder igen men kanske någon sekund :-)

Denna vecka blir det mer löpfokus - är riktigt sugen efter att inte ha löpt sen i onsdags. Planen ser ut som följer:
Mån: Löpning - 14-16 km
Tis: Simning - fart + ben
Ons: Simning - distans
Tors: Löpning - teknik plus intervall
Fre: Vila
Lör: Cykling med HTT Sufferfest 1 h 45 min + 8 km tröskellöpning 
Sön: Simning med HTT tränarlett

Här är länken till min filmade simning från november. Finns en hel del att förbättra :-)

www.youtube.com/watch?v=1REuUyiYOUU

//kebabmannen


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering