Julledighet i Småland och tillbakablick på 2014

Idag har det varit traditionsenlig inomhusfotboll i Kalmar Sporthall, tredje gången för min del och tredje segern, känns bra då det kan ha varit sista upplagan av kampen mellan Lindsdal och Kalmar.

Vi åkte upp till Småland med familjen redan i lördags. Sen har vi hälsat på mor och farföräldrar och haft riktigt trevligt. 

Träningsmässigt under ledigheten hade jag en högre ambition men det är svårt att pussla ihop allt så det funkar. 
Nu har jag hunnit med två löprundor, inomhusfotboll och lite styrketräning. Imorgon är planen att köra ett längre simpass i Nybro simhall, riktigt bra simhall så det ser jag fram emot. Förhoppningsvis hinner jag med en 10 km löprunda i svartbäcksmåla vilket är ett fint småkuperat friluftsområde som inbjuder till härlig löpning.

Träningen har annars flutit på enligt plan sen jag började köra enligt mitt nya periodiserade träningsupplägg. Jag gör en månadsuppdatering på nyårsafton och summerar mer i detalj då.

Man bör väl blicka tillbaka på året som gått och lista lite höjdpunkter och besvikelser - så här kör vi, mitt 2014 ur ett tränings och tävlingsperspektiv:

Årets roligaste lopp: Kalmar Mini Tri, grym stämning hela vägen och min bästa cykel o löp för året.

Årets besvikelse: Trelleborg Triathlon, feg i simstarten, seg på cykeln och försiktig på löpningen. Då blir man inte bättre än 15:e man på KM. Revansch 2015!

Årets bästa prestation: Göteborgsvarvet, nytt pers 1:24:02 - sjukt nöjd med hur jag sprang det loppet.

Årets mest lärorika: Sövde medeldistans, 5 timmar och 20 minuter som gav oerhört många insikter.

Årets bästa simning: Malmö olympisk, höga 26 minuter på den långa banan är jag mycket nöjd med, nästa år går jag under 25 minuter :-)

Årets insikt: Med två underbara barn hemma blir satsningen på IM framflyttad till minst 2020, nu får jag bli snabb istället!

Årets mentor: Jonas "the cornish swede" Gummesson, min gode vän som tävlar på de brittiska öarna delar med sig av sina erfarenheter och jag lyssnar men lär mig inte förrän jag begått samma misstag själv, "vad var det jag sa", är en flitigt använd fras av herr Jonas ;-)

Årets träningspass: OW simning i Antibes, Frankrike, utan våtdräkt i oktober med ovan nämnda Jonas - helt magiskt - härligt!

God fortsättning till er alla!!!

//Freddan


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering