400:ingar och lite till

Igår körde vi referenspass med Katharinas löpgrupp. Planen var 6-8x400 m på bana där vi skulle gå offensivt. Passet ligger sen som en grund att jämföra utvecklingen mot framåt. Mellan varje intervall fick vi 3 minuters ståvila. Vi hann totalt med 6 st intervaller under passet och det var riktigt jobbigt. 

Mina sex landade på följande tider:
1:04
1:09
1:13
1:14
1:14
1:13

Jag har ju inte kört så mycket löpning under vintern utan lagt fokus på sim och cykel. Senaste veckorna har jag dock skiftat mer fokus på löpning och fått några bra kvalitetspass. Hade en förhoppning att snitta miba intervaller på 1:15 så detta kändes positivt. Ska bli kul att se vart jag kan komma vidare med framöver.

Idag fick jag hem simfenor som jag beställde från Tyr i början av veckan. Kommer ge en ny dimension till min simträning, och dessutom välbehövlig då jag har en inneffektiv benspark.


Imorgon blir det premiär för tempocykeln för i år. Siktar på en 2,5 timmars runda och målet nu är att bygga upp en högre fart.

Nästa helg bär det av till Nybro igen. För andra året blir det veterancupen i innebandy. I år ska vi spela 5 matcher på vardera 2x15 minuter plus eventuellt slutspel. Första matchen startar 07.00 på lördag. Om jag kommer helskinnad därifrån är jag nöjd. Det lär tyvärr bli en del gubbar som får besöka akuten i Kalmar med ett så tufft upplägg. Till nästa år kommer jag överväga om jag ska delta eller inte. Men det är en kul grej att träffa gamla kompisar.

Har anmält mig till merparten av mina lopp nu:
25/4 Klippan Duathlon
12/5 Blodomloppet 10 km
31/5 Växjö triathlon olympisk
6/6 Trelleborg triathlon sprint
7/6 Sövde triathlon sprint
21/6 Varberg triathlon sprint
27/6 Halmstad Triathlon sprint 
2/8 Malmö triathlon olympisk
12/8 Kalmar triathlon sprint

Känner jag mig fräsch kör jag Malmömilen den 13/6, och kollar även på att simma Kalmar kanalsim den 8/8.

Nej, dags att sova och ladda inför en härlig tränings och familjehelg!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering