Nästa fas...

Så med huvudet före har jag nu kastat mig in i nästa träningsfas, "build" på engelska, vet inte riktigt vad jag ska översätta det med, uppbyggnad känns lite försiktigt, men är kanske bäst lämpat.

Smygstartade egentligen i söndags när vi simmade med klubben. Körde en serie som var 2x (200 arm a3 + 100 fritt 1-4). Tryckte på lite på 200:ingarna och landade dem på 3:05 & 3:10 och efterföljande hundring på 1:35 & 1:37. Bra fart för att inte gå max, men blev ändå lite trött. Efteråt körde vi 10x50 fritt max, start 1:00 + 5x50 fritt start 1:55. Det var sjukt jobbigt, men det gick, rätt seg sista 5.

Måndagen körde jag löpintervaller 8x1000 meter. Det blåste riktigt mycket, så det skilde 15-20 sek per intervall beroende av vilket håll jag sprang. Nu hade jag vanliga träningsskor och har låg fart i kroppen, så tiderna var inte mycket att jubla över. Däremot kände jag mig stark och fräsch i kroppen under alla åtta intervallerna. Bra referenspass inför framtiden.

Igår körde jag Sufferfest "Fightclub" den är riktigt grym, men det gick bra, och jag hade bra tryck hela passet. Önskar mig verkligen en watt mätare, för jag får mest förlita mig på känsla nu.

Idag blev det 11 km lunchlöp och nu på kvällen ett simpass. Så det har verkligen varit en rivstart i uppbygnadsträningen. 

Om en dryg vecka har vi referenspass med löpgruppen 10x400 m, ska bli oerhört intressant att se utfallet av detta. 


//Freddan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering