11 dagar kvar

Snart är det dags för årets första a-lopp för min del. 2:e augusti - Malmö triathlon olympisk distans, jag kommer starta i mastersklass 35-39 som även är en deltävling i svenska cupen. 

Det börjar fyllas på i startlistorna nu och vi ser ut att bli 15-20 herrar i min klass. 
Känner igen ett namn i startlistan, Tobias från Trelleborg. I övrigt finns några namn som har startat i cupen tidigare. Har dock aldrig mött dem så det skall bli kul att se vart man står i konkurrensen. 

Min klubbkompis Sebastian blev 8:a på SM i Västerås och har bytt klass till senior. Han har haft en oerhörd utveckling i sin debutsäsong. I paritet med Erik Holmberg under 2014.bruktigt kul för honom och inspirerande för mig :-)

Nu är jag inne på min andra vecka av coach Rickards träningsschema. Kroppen och formen känns oerhört bra, och den skall spetsas till ytterligare de sista 11 dagarna som återstår till Malmö. Förra året gjorde jag en tid runt 2 h 18 min, i år borde jag minst komma ner under 2 h 15 min. Får se vad det kan räcka till.

Har ni inte anmält er ännu så rekomenderas att göra det, en väldigt proffsigt arrangerad tävling på fina banor utlovas! Eller om du vill följa tävlingen på nära håll så finns behov av fler funktionärer.

http://www.malmo-triathlon.se

Min första riktiga tävling 2013 :-)


//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering