Inför Malmö triathlon och lite bilder

I söndags var tanken att jag skulle kört ett ow pass på samma bana som Malmö triathlon går på. Tyvärr hade det blåst upp rejält under natten och det gick rejäla vågor nere vid sundspromenaden, uppskattningsvis mellan 3-5 meter. Sebastian och jag joggade ner och gav det en chans men jag gav upp efter 300 meter. 

Mitt humör präglades ganska tydligt över detta uteblivna pass resten av söndagen. Sur och butter! 
Då blev jag desto gladare när några klubbkompisar ville simma på måndagsmorgonen. 
När vi kom ner var vattnet stilla och inbjudande, något kallt (15 grader) men ändå riktigt skönt. Jag körde ett uppvärmningsvarv och sen två varv i följd i lite högre fart. Det kändes riktigt bra och jag tyckte jag kunde hålla farten hela vägen. Simbanan på Malmö är något lång ca 150-200 meter, så det är viktigt att jag orkar vara med på simningen.

Efter avslutat pass igår med Mikael, Markus och Ola från klubben. 
Foto: Uwe Hillep

Efter simningen åkte jag till min naprapat för en duvning. Han lyckades få mitt spända säte och rygg att slappna av igen så resten av dagen bjöd på ett strålande humör. 

Och det blev inte sämre när min nya hjälm levererades. Jag var trött på att cykla med glasögon så jag slog till på en ny hjälm med visir. Snygg och skön var den också och den matchar vår klubbdress perfekt!


I början av veckan släppte Halmstad äntligen bilderna från tävlingarna i slutet på juni. Härliga minnesbilder och bra pepp inför söndag!

Simstarten, undertecknad i grönt nere till vänster. 
Foto från www.halmstadtriathlon.se

Målgång som trea på sprinten!
Foto från www.halmstadtriathlon.se

Och ett besök på prispallen, återvänder gärna till podiet igen men helst ett steg åt vänster 😉 
Sen kommer jag byta ut den svarta buffen mot min bakåtvända keps - känns klart bättre😏
Foto från www.halmstadtriathlon.se

Nu blir det full fokus på Malmö resten av veckan - känner mig riktigt laddad - återkommer med racereport på söndag kväll!

Vår start går 09.30 vid daniaparken - kom gärna förbi och heja!



//Freddan




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering