Big time boy... Inte så big time boy...

Det har varit intensiva veckor sedan förra inlägget. Vår lägenhet ligger nu ute på hemnet och att fixa, trixa och göra fint tar sin tid. Har man då två små underbara barn till hjälp så blir det en multipel på tidsåtgången med minst fem. 

God hjälp av dottern när väggarna spacklades och målades.

Så helgernas huvudfokus har varit att få fint i hemmet. Det har i sin tur inneburit att träningarna legat senare på kvällen än vanligt. Jag har spenderat alla lördagar i källaren med min trainer när övriga familjen njutit av melodifestivalen. Och förra helgen blev det väldigt sena cykel och brickpass. 

Cykla, cykla, cykla...

Och springa lite på det...

I måndags var jag riktigt trött och sliten efter en natt med dålig sömn då grabben var förkyld och orolig. Jag fattade då ett klokt beslut och lät bli att träna på måndagen eftersom det var så jag drog på mig förkylningen förra gången.  Jag räknade till 26 dagar i rad med träning sen jag blev frisk igen, så en återhämtningsdag satt fint.

Det var ett klokt beslut för med några nätters god sömn så hittade jag tillbaka igen. Kämpade mig ut på löpintervaller i tisdags sen har jag kört dubbelpass, simning och cykel, både onsdag & torsdag och idag har jag avklarat dagens första pass ,ett vo2max pass på trainern. 5x4 min riktigt hårt, ganska slitna cykelben men försökte tänka "mind over body" och är nöjd med utfallet.

5x4 min avklarat!

Även simningen som jag famlat i ett mörker med senaste tiden kändes lite ljusare igår. Jag ropar inte hej ännu men jag fick ett bättre grepp i vattnet nu, med en lite bredare isättning och catch än vad jag kämpat med innan. Jag är antagligen lite begränsad av min rörlighet, eller bristande rörlighet i överkroppen. Dock blir det per automatik lite bredare när våtdräkten är på så det känns ändå ok.

I övrigt känns grunden stabil i alla discipliner, det som fattas är fart och uthållighet i högre fart. Har fortsatt problem att trycka upp pulsen över 160.

Idag bär det av till Nybro där vi stannar tills på söndag. Jag skall springa två pass är tanken, 15 km ikväll och 18 km terräng imorgon. Gött!

Sen skall barnen vara kvar under hela nästa vecka när vi har visning av lägenheten. 
Jag skall försöka få till en bra träningsvecka då jag får mer tillgänglig tid, mindre hänsyn till omgivningen och förhoppningsvis bra återhämtning. Sen skall de bli skönt att få hem dem igen för även om de tar energi så ger de mångdubbelt tillbaka :-)

Nu ska jag luta mig tillbaka och lyssna på Jojjes intervju av Claes Björling i podden "unika människor"

Glad påsk!

//Fredrik


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering