Fössta tossdan i mass...

Smålands inoficiella nationaldag vill man ju värna :-)

Nu är hag i allafall uppe på hästen igen och gnetar på. Det är verkligen inget som kommer gratis efter en längre sjukfrånvaro. Tredje veckan med träning är jag inne på nu efter 3,5 veckors förkylning. Sakta men säkert hittar jag tillbaka men jag är fortfarande långt från där jag var näst sista veckan i januari. 

5,5 timmar, 6,75 timmar och denna vecka ser ut att landa på 9-10 timmar. 

Jag vill inget hellre än att bara kötta på, men det är nog klokt att följa coach Rickards schema så att det inte blir något bakslag.

Note to my self: boka aldrig in tävling eller träningsläger i februari/mars så länge barnen går på dagis. De två stackarna dras fortfarande med samma skit som jag hade, hosta och feber lite titt som tätt. Men det som inte dödar det härdar heter det.

Simpass förra veckan på fina Hylliebadet i Malmö, där för övrigt Sara Sjöström satte ett svenskt rekord för någon vecka sedan. Så nu kan jag inte skylla min usla simning på långsam bassäng ;-)

Fick min nya Garmin vector 920 med posten igår. Hoppas innerligt att den är stabilare som wattmätare än min 910xt. Om jag nu i framtiden vill använda watt istället för puls på träning och tävling så är det en fördel om jag lätt kan se vart jag ligger. Och där underlättar cykeldatorn framför klocka på armen när man ligger nerborrad. Sen hoppas jsg den håller signalen också.

Två saker återstår att fixa inför säsongen, förutom all träning, inköp av ny våtdräkt och en bikefit på Musette. Annars har jag löst logistiken så när som boendet i Uppsala och Gävle. Skönt att ha det avklarat och bara kunna lägga fokus på att bli bättre.

Jag försöker att jobba på mina bilder till bloggen, men enda tillfällena jag egentligen har mobil med är på trainern. Det blir ganska enformiga selfies...

På lördag ska vi ha kickoff med klubben. Vi skulle tävlat i inomhus triathlon, 1/10 olympisk, men föga förvånande ville inte Kockum förstå innebörden av det. Nu vet jag inte alls hur snacket har gått men min erfarenhet av deras flexibilitet gör att jag inte är förvånad. 

Nu blir det istället en mini-swimrun kl 08.00 på lördag morgon. Försök och final över 200 m bassängsim, 750 m löpning utomhus, 100 m bassängsim och avslutningsvis 300 m utelöp. 

Mitt största bryderi ligger i om det är bra eller dåligt att ge sig ut och springa med blöta kläder i nollgradigt väder. Hade vart surt att dra på sig en omgång till av något skit. Alternativt kör jag 15 km fartlek enligt schemat.

Fössta tossdan i mass!!!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering