Läget inför Kalmar IM

Så närmar det sig start i Kalmar Ironman, loppet som varit en dröm sen långt tillbaka. Sedan jag första gången hörde talas om Kalmar Järnman, som kördes innan tävlingen fick Ironmanstatus, så har det varit en dröm att få genomföra den. 

Under de fyra senaste åren har jag stått vid sidan och hejat - men i år står jag på startlinjen. 



Jag har spenderat sista två veckorna uppe i Kalmartrakten och tränat på enligt plan. Den här veckan är det tapering med korta o lugna pass. 



Rätt skön tid veckan innan, man träffar lite konpisar och har det gott. 

Inför start har jag en tydlig plan för hur jag ska genomföra loppet från start till mål och även en tydlig plan för hur jag ska inta energi.

Väderprognosen ser också lovande ut, inget regn och inte alltför mycket vind. Det är med stor tillförsikt jag ser fram emot starten på lördag!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering