Summering 2017 & Tävlingsplan 2018

Tanken var att avsluta året med Sylvesterloppet i Trelleborg. Dock var jag rejält trött och sliten i kroppen efter att ha kört bra pass under hela veckan innan så jag avslutade året med en vilodag och det var väl behövligt.

Sammanfattningsvis har 2017 varit mitt bästa år hittills, bra resultat på tävlingarna och en fin utveckling i samtliga discipliner och ökad träningsmängd.

Landade på 457 timmar totalt under 2017 vilket var 40 timmar fler än 2016. Framför allt var det årets första åtta månader som la grunden till detta. Efter Kalmar har jag inte kunnat hålla i mängden, däremot känner jag att jag är tillbaka på den nivån som jag hade innan Kalmar och kan jag bygga vidare på det framåt kommer jag kunna ta ytterligare kliv.

Träningstimmar jämförelse 2016 & 2017

Totalt löpte jag 1 660 km, simmade 378 km och cyklade 3101 km och med trainer 164 timmar totalt. Det enda som blivit mindre av i år är styrketräning. Den är svår att få till på ett bra sätt, men jag har ändå hittat ett lite smalare fokus på specifika muskelgrupper exempelvis vader/fotleder och core-muskulaturen. Optimalt hade varit att kunna köra på med ett rejält helkroppspass i veckan och några pass på core vader, men det är inte lätt att få ihop det pusslet.

2018
Tävlingsplanen är nu lagd för året och känns inspirerande. Jag kommer att börja simma ett pass i veckan med klubben, på söndagar. Det är ganska bra sparring nu förtiden och det verkar som de som kört under hösten har varit nöjda. Ska bli kul att inte bara träna ensam. 

Jag kommer också åka till Mallorca oh Rickards tricamp i mars. Ska bli så fantastiskt kul och givande!

Huvudutmaningarna blir att hålla mig frisk och en dröm är att nå upp till 500 loggade träningstimmar. 

Tävlingarna som är planerade är enligt följande: 

 
Tävling Distans
Heleneholms Halvmarathon  21,1 km
Helsingborgs Duathlon 5+20+2,5 RM
Sövde Triathlon Medel
Göteborg Triathlon Olympisk
Jönköping IM 70.3 Medel
Borås Triathlon  Sprint RM
Malmö triathlon Sprint
Kalmar Mini Tri Sprint
Tjörn Triathlon Medel RM
IM Italy, Cervia Lång

Nytt år nya utmaningar - nu kör vi!

//Fredrik


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering