Månadssummering maj

Maj månad lämnar vi därhän, det blev en månad som inte bjöd på så många träningstimmar, totalt 27 timmar fördelat enligt nedan. 
Även 11 vilodagar fick jag med vilket innebär att det blev 20 tränings/tävlingsdagar. 
Konstig fördelning😊


Det positiva är att inbakat finns två sköna pers i löpning - på Blodomloppet 10 km, 37:37 och på Göteborgsvarvet 21,1 km, 1:24:02.

Dessa två tävlingar medförde en större mängd vila, framför allt Göteborgsvarvet som verkligen suttit kvar i kroppen länge.

Det har även varit två helger med bröllop och resdagar - och planering inför det senaste bröllopet som jag även hade den äran att få toasta. Sånt får givetvis komma före egen träning. 

Simningen gjorde jag en kullerbytta med och började om på ruta ett. Nu hoppas jag kunna bygga vidare på det med huvudmål Malmö Axa i augusti. 

Cyklingen börjar likna något, och den bikefit som jag gjorde i början av maj var värd varenda krona. 
Skulle säga att jag ligger på 60-70 procent av min antagna kapacitet för närvarande. Det är så klart för lågt, men jag har ingen lång historia med cykling så det blir samma fokus som för simningen, bygga inför Malmö Axa.

Löpningen är riktigt bra, jag har mer utveckling i mig men kommer mest köra på med lite underhållande träning och några löptävlingar över sommaren för att köra lite mer löpfokuserat igen efter triathlonsäsongen som slutar i september.
Malmö Halvmarathon i oktober ska få bli loppet som tar mig under 1 h 23 minuter.

Halmstad flyttade ju sin tävlingsdag vilket öppnade en lite möjlighet för ännu en tritävling i år. Antingen sprint eller medeldistans.

Närmast ligger fokus på kommande helg och de två triathlontävlingarna tillika klubbmästersjsp x 2 som avgörs.
Sprint i trelleborg på fredag. 
Ska bli kul, jag ska göra mitt bästa men har ingen uppfattning om varken tid eller placering. 
I princip är alla från klubben med så jag får sikta på en topp 10 placering i klubbmästerskapet.

På söndag är det sen en av årets a-tävlingar. Sövde medeldistans, även klubbmästerskap över medeldistans. Som jag skrivit tidigare så siktar jag på under 5 timmar. 
I klubbmästerskapet siktar jag på en pallplats bakom Rasmus Sellehed och Janne Österman som utan incidenter är givna på klubbmästeskapets plats 1 & 2 och även i den absoluta toppen av tävlingen och krigar. 
Det är ganska många från klubben med och jag känner inte igen alla namn, men en pallplats låter som en bra målsättning.

Efter Sövde så skiftar fokus mot att bli pappa igen - för andra gången - inte så dumt det heller att se fram emot!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering