Det börjar släppa på

Är nu inne på min tredje 4 veckors-cykel i mitt nya träningsupplägg. Bas 2, och vecka 1 av 4 är till ända.

Den här veckan känns allt mycket bättre än tidigare. Cyklingen på trainern var ganska stor skillnad mot innan där jag orkat med mer motstånd än tidigare.

Simningen är där det har hänt mest. Jag har inte kört något test som jag kan jämföra med ännu men rent allmänt känner jag att jag kan gå på mer än vad jag gjort tidigare. Jag återhämtar mig också snabbare mellan intervallerna. 
Idag körde vi med klubben, och ett monent var 16x50 fr start 1:00 tröskelfart. Jag avverkade samtliga mina mellan 39-43 sekunder och simmade jämt med killar som jag brukar ligga efter. Så det är kul att det rör sig åt rätt håll.

Löpningen är långt från toppad. Körde ett intervallpass i går med 3x2,2 km. Snittfart strax över 4 min/km och ambitionen var puls under 160 vilket jag fixade. Känslan var dock bra i kroppen men jag har ej prioriterat löpning ännu. Blir knappt mer än 2-3 mil i veckan. 

Grunden till att det känns bra tror jag i mångt och mycket är den fuktionella styrketräningen som jag fått en god regelbundenhet i. 

Hoppas på fortsatt utveckling så skall detta bli ett bra år. 

Må väl!



//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering