Statistik 2012 - 2014

Har spenderat en del av dagen åt att se tillbaka på vad som uträttats under den tid som jag har ägnat åt individuell idrott. Jag började i maj 2012 att mentalt lägga ner innebandy som aktiv idrott och istället gå över mot i första hand löpning. På hösten började jag även simma frisim med Heleneholm. Under 2013 övergick detta mer och mer mot en seriös triathlon-satsning. utfallet ser ut enligt nedan:


Diagrammet visar hur många timmar jag tränat per år under perioden 2012 - 2014. Går jag sen in mer på detaljnivå och tittar på vad jag tränat ser det ut enligt nedan mätt i tid.


Jag har trots tillökning i familjen lyckats öka min träningsmängd under 2014. 
Det känns konstigt, men ändå tycker jag att jag inte kan träna så mycket som jag vill. En sanning är att jag varit mindre sjuk i år än föregående år. Tittar man månad för månad mellan 2013 & 2014 ser det ut enligt nedan.


De flesta månaderna ligger runt 30 timmar förutom januari och november, och förklaringen till det är sjukdomar i form av förkylning och kräksjuka. 

Ambitionen inför 2015 är att komma upp i 400 timmar, det är i alla fall efter det jag byggt mitt träningsupplägg. 
När året är slut borde fördelningen vara ungefär 40 % cykel, 30 % löpning, 20 % simning och 10 % styrketräning. 
Vi får se vart vi hamnar, eftersom jag ligger lite efter på simning så blir det antagligen ganska jämn fördelning med löpningen, samtidigt vill jag utvecklas inom alla discipliner, detta är det eviga pusslet.

God fortsättning på det nya året!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering