Den tog mig till sist...

Pratade med min klubbkollega Richard i söndags om hur lite som händer den här perioden på året och hur svårt det är att komma på något kul att skriva om. På sommaren är det hela tiden förväntningar inför tävlingar, racereports och annat spännande, men nu tröskar man sig igenom veckorna och räknar träningstimmar. Väldigt givande men tråkigt att skriva om.

Tur i oturen då att jag fått påhälsning av några förkylningsbaciller så jag kan berätta om detta. (Obs ironi)

Men jag har ändå fått vara frisk sen mitten av november tills nu så jag får väl vara tacksam. Vilar idag så får vi se vart det tar vägen. 
När jag var yngre var en förkylning aldrig något större problem, men nu för tiden blir jag trött och ynklig när det finns i kroppen, har helt enkelt gått och blivit klen.

Bästa medicinen är antagligen sömn, mycket och av god kvalitet. Lillgrabben har haft bekymmer med tandsprickning sista veckan så det har varit lite oroliga nätter. 


Har sen några veckor sedan börjat dricka riven ingefära, honung och kallpressad kokosolja i varmt vatten på kvällarna och hoppas på någon form av hälsoeffekt. 

I söndags körde vi ett riktigt bra simpass med HTT. Huvudserien var 2x(400 fr a3+, 2x200 fr a3, vila 40 sek). Jag har sen förra simtestet i november inte simmat så mycket mot klockan utan mest kört på känsla och teknik. I och med att vi skulle hålla koll på tiderna nu så kunde jag hålla ett litet öga på tiden. Och det ser hoppfullt ut inför nästa simtest om två veckor. Första 400-ingen låg minst 15 sek bättre än mitt förra pers och då gick jag ej max. Får se vart vi landar om två veckor.

Har även betalt in anmälan till några tävlingar nu, Växjö, Trelleborg, Sövde, och Malmö. Fler kommer inom kort.

Sen har jag beställt en ITU-dräkt som jag tänkt tävla i när vattentemperaturen inte tillåter våtdräkt. Klubben har avtal med Human Speed, deras tri top och shorts är jag grymt nöjd med så jag hoppas att den är bra, och snabb :-)

Nu ska jag krya på mig!

//Fredrik

Kommentarer

  1. Ajdå, inte kul att bli sjuk. Fast det är ju "rätt" säsong. Hellre nu, än mitt i tävlingssäsongen.

    Är med skräckblandad förtjusning jag kommer simma testet den 15:e. Finns en risk att jag inte simmar snabbare än sist. Men men, vi får se.
    Du får gärna förklara för mig, a.k.a. Tegelstenen, hur man simmar så jäkla snabbt som du gör.

    Krya på dig!
    /R

    SvaraRadera
  2. Nej, sjuk är skit - men det hör småbarnsåren till, hoppas undvika kräksjukan i år så är jag nöjd :-)

    Allting är relativt, så jag ställer mig frågande till hur de som simmar fortare än mig lyckas med detta :-) Jag kan i allafall konstatera att jag simmar snabbare nu än i höstas och anledningen är idogt nötande av tekniken initialt och därefter byggt på med distans och fart på söndagarna. Hoppas att det finns mer att hämta :-)

    Men du är ju snabb i havet Richard, så du borde rimligtvis kunna få bra fart i bassängen också!

    Ses den 15:e!

    //Fredrik

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering