En löprunda i Mölnlycke

Igår tog jag och familjen och packade bilen för att bege oss mot Göteborg & Mölnlycke för att spendera helgen med svågern och hans familj. 

Något som är skönt med att byta miljö för en helg är att man kan få lite nya träningsinfliuenser. Och området runt Göteborg är till skillnad från Malmö väldigt kuperat. Så en löprunda i ny miljö med lite nya förutsättningar fick bli dagens första äventyr.




Hittade en fin slinga som gick runt två sjöar och ett mindre berg. Totalt blev det 11,5 km på väldigt fint underlag och med många backar, både upp och ner :-)

Skönt med lite omväxlande löpning. Jag upplever att allt cyklande ger mig starkare ben. Kändes framför allt i backarna då benen funkade fint uppför. Däremot har jag ingen vidare fart i benen ännu, men det skall jobbas med detta framöver.


Efter hemkomst blev det dusch och sen tillbaka till sjön för korvgrillning. Och det låter så mysigt och underbart, men engångsgrillar är ingen höjdare. Vi lyckades dock få till några varma korvar och tjejerna var glada. Så jag antar att det var värt några väl valda över engångsgrillarnas funktionalitet :-)

//Fredrik


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering