Slut på bas 2 och simtest

Idag avslutades bas period nr 2 med ett simtest över 400 meter. 
För att kort summera de 4 veckorna i basperiod 2 så började de riktigt bra med två bra träningsveckor, sen blev jag förkyld men frisknade snabbt till. Bara för att få dålig sömn under perioden därefter, vilket gjort det svårt att träna enligt plan. Så jag har inte kunnat köra fullt ut denna period. Återkommer med en totalsummering under morgondagen.

Huvudfokus har legat på cykel och simning så jag hade på känn att dagens simtest skulle gå bra. Och så gjorde det, förra perset på 6:56 rök med nya tiden 6:34. Hade fin sparring av Daniel som låg på banan bredvid. Och vi höll jämna steg från start till mål. Jag satte handen en sekund innan honom i kaklet, viktigt, men det är en klar fördel att ha någon jämte sig och hålla fart med. Jag tyckte jag disponerade loppet hyggligt, får splittarna senare ikväll. 

Jag tror jag kan trycka ner mig 10-20 sekunder till innan vi går ut i havet. Känns bra!

Nu när jag går in i bas 3 så kommer fokus fortsatt ligga på cykel och sim, men jag börjar bli rejält sugen att växla upp löpningen lite mer. 

Mer om detta imorgon :-)

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering