Inför Karlshamn Triathlon

Så blev det ändå en triathlontävling till i år. 
På lördag bär det av till Asarum lite norr om Karlshamn för en full sprint. 
I föranmälan var 26 st anmälda i herrarnas tävlingsklass. 
Av de anmälda är det några namn jag känner igen sen tidigare. Senastian Björklund tillika min klubbkompis får gälla som stor favorit. Christian Malmström från Karlskrona som vann förra året och Magnus Kale'n från Kalmar, tvåa förra året, och som jag även mötte i Kalmar Mini Tri och där jag slutade 25 sekunder bakom honom i mål. 
Målsättningen inför lördag är att slåss om en pallplats men jag får vara nöjd med en topp 5 placering. 

Formen då?

Jo, efter senaste loppet har jag kunnat nöta på bra i alla tre disciplinerna. Jag skulle säga att min kapacitet är högre nu, men jag har kännt mig nedtränad denna vecka, och både i måndags och tisdags fick jag kämpa rätt hårt för att komma upp i rätt puls. 
Så dagsformen är ett frågetecken.
Idag vilar jag och imorgon blir det lätt löpning med några fartökningar. I övrigt känner jag mig välmående och sover gott om nätterna. Så förhoppningsvis är det pigga ben på lördag som står på startlinjen.

Taktiken blir att vara mer offensiv på simningen. Jag kommer ställa mig bredvid Sebastian i starten och försöka ta hans fötter. Sen är tanken att ligga där så länge jag orkar utan att riskera att dra på mig för mycket syra. Cykel och löp är det bara att ösa på så hårt det går, men simningen är viktig för utgången av loppet, dessutom är den något lång enligt banbeskrivningen - 800 meter.

Övrigt
Min trainer har jag testat vid två tillfällen nu men jag ska köra några fler pass innan jag skriver något mer detaljerat om den.


Ner i källaren och svettas - en fläkt blir nästa investering för att få lite bättre cirkulation vid trainerpassen.

En långsiktig treårsplan börjar också växa fram - men även den får dröja lite och tankarna kring den.

På återseende!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering