Bit ihop o kom igen då...


Nej, det blev ingen lysande testvecka, den dåliga sömnen veckan innan satte sina spår och som ett brev på posten kom en förkylningsinfektion som satte sig i luftrören och nedåt. Har känt mig tillräckligt pigg för att kunna jobba utan problem, men när jag kommit hem har jag varit väldigt trött och inte minsta träningssugen. Just suget efter träning är någon slags termometer för hur jag mår, är jag frisk längtar jag hela tiden efter nästa pass, är jag sjuk tänker jag inte alls på träning.

Nu körde jag ändå simningen i tisdags, jag ville väldigt gärna ha en referenspunkt på 50 metersbana, så jag trotsade tröttheten och släpade mig ner till Hylliebadet. Landade på 6:29 över de 400 meterna, ingen tid att berätta om för barnbarnen när man blir gammal men en referenspunkt att få med sig. 

Löp och cykeltest har jag fått ställa in. Fokus nu har legat på att bli frisk till kommande vecka så jag kan ta till mig ny träning. 
Känner mig fortfarande inte helt hundra även att jag sovit bra hela veckan, jag är lite hostig och slemmig och lite allmänt trött. Men idag skall jag i alla fall försöka mig på ett gympass och kanske ett simpass också så blodet får pumpa lite i kroppen. 

Min bästa kvällsmat tänkte jag dela med mig av, bananpannkaksröra med valnötter, blåbär och hallon. Jag brukar mixa ihop 3 st ägg, en tesked cocosfett, lite chiafrö, en banan, massa kanel, sen steker jag det i en rejäl klick smör och masserar runt den så det blir en härlig röra. Riktigt smaskigt!

Denna afton till ära blev det även en kopp med riven ingefära, en pressad citron och honung, bra med smak i den.


//Fredrik


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering