Bra start på året...

Året 2016 har börjat bra, 10 dagar och redan 18 timmars träning in på kontot, kroppen känns fortsatt stark, inte snabb, men stark och uthållig. 

Sedan min långdragna förkylning valde att säga farväl efter julhelgen så har jag känt mig riktigt träningssugen och kroppen har svarat bra på träningen samt återhämtat sig fint.

Började året med 27 km löpning på nyårsdagen och sen 100x100 simning dagen efter. Sen har det tuffat på med två 11 plus timmars veckor.

Utan sjukdom framåt ser det riktigt lovande ut framåt. 

Denna vecka har det varit simfokus. Totalt 15 km på 4 pass, där jag initialt var sliten efter 100x100 passet men där jag kände mig hyfsat stark idag över 4x1000 meter.
Farten i bassängen har dock varit pinsamt låg, jag jobbar mycket med att hitta rätt teknik, framför allt i draget, efter Rickards feedback, och jag har väl en bit kvar. 
Det verkar också gå betydligt långsammare på 50 m bana än vad det gör på en 25:a. Detta trots att jag är en usel vändare. 
Hoppas på att få upp farten betänkligt framöver.

Kommande vecka är det fokus cykel, det känns kul då jag cyklat väldigt lite senaste tiden. 

Svettigt igår då det blev dubbla pass, först 20,5 km löpning och sen 90 minuter trainer...

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering