Aprilväder

Veckan efter Heleneholms halvmara har flutit på, hyfsat nära planen. Har fått hoppa över två löppass pga tidsbrist men har fått till hyggliga pass under veckan. I fredags åkte jag till föräldrarna i Nybro med barnen. 

På fredagen blev det ett simpass och ett brickpass på kvällen där jag cyklade i en timme på 70-75 % av maxpuls. Det kändes bra med nya inställningarna på cykeln. Det ömmade lite i lårmuskulauyren, främst baksida vilket sannolikt beror på ett nytt och ovant rörelsemönster. Fick i alla fall ihop styva 230 watt på rundan med 142 i snittpuls.

Sen blev det 5 km löpning i lite högre fart. Snittade 3:54 men var ganska ospänstig och stel i kroppen. Vaderna var i alla fall helt ok. Pulsen blev inte mer än 155 i snitt vilket kommer av att jag är lite nedtränad för stunden. 

La mig för sent, sov lite illa på natten och vaknade 05.40 när lillgrabben var färdigsoven. Jag skulle ut på en tretimmars cykelrunda, men kände snabbt att jag inte orkade hålla puls över 130. Så det blev 1 h 40 minuter trampande och sen en eftermiddag i simhallen med dottern. 

Idag när vi åkte hem mot Malmö igen såg samma väg som jag cyklade på dagen innan ut så här.


Väl hemma i Malmö skulle det blivit några spänstiga 50 metersintervaller i bassängen, men det blev en ganska seg historia där jag fick fokusera på tekniken.

Nu ska jag sova gott för i morgon kväll ska vi ha lite löpintervaller med några tuffa killar och tjejer från klubben. Det blir några tusingar löpning och sen lite växlingar. Spännande!

Hittade dessa schyssta bilder från tävlingen förra helgen.

Upploppet...

Ser ju inte så tokigt ut... Bara farten som fattas...

Nu kommer fyra veckor mer tävlingsförberedande träning. Mycket brick, fartkekar och så ska jag hinna med ett bröllop i England innan perioden avslutas med två löptävlingar, blodomloppet 17/5 och Göteborgsvarvet 21/5.

See ya!

//Krazze




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering