För tidigt att ropa hej...

Den tog mig till sist, magsjukan!

Körde bra cykel/löp i fredags med både bra känsla och effekt. Fick dock aldrig testat mitt diskhjul eftersom jag inte har något pumpmunstycke, alltid är det något. Tur var kanske det, för det blåste riktigt mycket. Löpte därefter fartlek i en dryg timme med bra känsla och fart. 

På lördagen simmade jag 4 000 m och det kändes också riktigt bra. 

Vanningens 25:a - skönt med lite omväxling...

På söndagen var jag uppe tidigt för att cykla ett 4 timmars pass, kroppen kändes dock ej igen. Ingen kraft och öm i axlar, rygg och nacke. Jag kände igen känslan och anade skit så jag vände efter 30 min och körde hem.

Under den dagen ömmade kroppen och jag var klen. Kräktes på natten och var hemma från jobbet på måndagen. Dock kunde jag ganska snabbt börja äta och dricka igen vilket var skönt.

Magen är inte helt i balans än men jag är optimistisk att kunna starta på lördag.

Riktigt trist är dock att Sövde Triathlon ställs in pga att Länsstyrelsen inte gett godkännande för cykelsträckan. 

Nu får jag leta efter en ny tävling, för säsongen är kort, och jag vill ha en tävling till i år. Alternativen som jag hittat är följande:

Borås medeldistans
Jönköping 70.3
Karlstad Medeldistans
Kalmar Swimrun

Ska fundera och se hur det löses.

Hoppas skriva något upplyftande efter lördagens tävling!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering