Årets första cykling ute

Idag blev det årsdebut för tempocykeln. Smhi hade utlovat 5-7 grader, sol och lite vind. Solen uteblev dock och dimman låg istället över öresund.


Som vanligt innan man vant sig vid tempoställning är det oerhört obekvämt, särskilt med en massa kläder på sig. Fick stanna vid två tillfällen och justera tempobågen och sadeln. Hittar verkligen ingen skön sittställning med nuvarande sadel. Antingen kläms urinröret sönder, eller om jag tiltar det framåt så glider jag av. Ska försöka köpa en ny sadel, en sån som är tvådelad.

En annan sak jag upplever är att det är svårt att få hög kardens i tempopisition - är det så eller bara ovana?

Till hösten ska jag försöka skaffa mig en cyklocross. Verkar bra att ha som komplement till tempocykel, och med Malmös milda vintrar finns möjlighet att förlänga säsongen. 

Det blev totalt 40,7 km, tårna var riktigt kalla efter ett tag. 


Men det var ändå skönt att cykla ute igen. Ska bli spännande att se om jag kan utvecklas något i år på cyklingen.

Ps. Jag har fler jackor än denna röda, men denna är hyggligt vindtät. Ds.

Imorgon ska det cyklas inomhus - spinningvasan - sluttid runt 4 timmar???

//Kebaben

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering