Förkylning och framtidsdrömmar

Efter att ha fått vara helt frisk i 1,5 månad smög sig till slut en förkylning på. Dottern var under förra veckan både hostig och febrig och då klarade inte jag heller att stå emot. Så i torsdags förra veckan kände jag mig för första gången på väldigt länge tung i kroppen under och efter löpningen. Säkerligen både pga mycket träning och förkylningsinfektion. Fredagen är som alltid vilodag men även på lördagen kände jag mig osugen på att träna. Var både trött och så kände jag mig rosslig i luftrören. Spenderade dagen med familjen och vi var och kollade på ett område i Klagshamn där de ska byggas hus för i inflyttning hösten 2015. Stor chans att vi slår ner våra bopålar där.

På söndagskvällen simmade jag med klubben, vi körde 800m fritt i tröskelfart som huvudmoment. Tiden blev för min del 15,11 ingen dundertid men kroppen kändes ändå stark. Och med tanke på att jag har förkylning i kroppen och att jag inte simmat så långt på länge så är jag ändå nöjd med utfallet.

Känslan är att jag tar steg framåt nu hela tiden. Det skall även bli kul när det ljusnar så att cyklingen kan prioriteras ordentligt. Det är det som jag ser fram mest emot nu. Och så alla kommande lopp förstås.

Första loppet blir Heleneholms halvmarathon 12 april. Har inga jätteambitioner men ska bli kul att jämföra mot fjolårets utfall 1:27:48. Både avseende tid och känsla under loppet. Sen var tanken att jag skulle kört Klippan Duathlon 26/4, men istället så får jag vara hundvakt.

Sen får vi gå till 13 maj när det är dags för Blodomloppet 10 km, om cyklisterna hittar rätt bana i år så ska jag ner under 38 minuter. Samma vecka åker jag även norrut för att njuta av Göteborgsvarvet. Detta loppet är väldigt nyckfullt då vädret styr prestationen till stor del. Förra året hade jag 28-30 graders värme med gassande sol hela vägen. Är det rätt förutsättningar så satsar jag på en bra tid annars så njuter jag bara av publiken och tar det som ett bra träningspass.

När vi går in i juni så kommer årets höjdpunkt. Först värmer jag upp med Trelleborgs sprint Triathlon, tillika KM på Sveriges nationaldag.  Två dagar senare är det Sövde HIM, ett av årets två huvudlopp. Då jävlar smäller det - premiär på distansen men målsättningen är inget annat än sub 5 timmar, trots att det är en jäkligt tuff bana på både cykling och löpning.

Som jag funderar nu så vill jag simma sub 35, cykla sub 2:45 och springa sub 1:35, då har jag 5 minuter på mig att göra två växlingar. Klarar jag detta blir jag riktigt nöjd, känns som ett utmanande men fullt realistiskt mål. Cyklingen kommer att vara helt avgörande för utfallet.

Ikväll drömmer jag lite och låter kroppen helas, imorgon blir det förhoppningsvis full fart framåt igen.

//Kebaben

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering