Simtest, helgcykling och löpintervaller

Så har ännu en vecka passerat med allt vad det innebär. Våren börjar på allvar ta överhanden i Skånelandet. Vilket är efterlängtat och ljuset börjar ta överhanden om mörkret.

Inledde veckan med ett intervallpass löpning 6x1 km. Det kändes väldigt bra och snittfarten landade på 3:38/km vilket är nytt pb för den här intervallformen.

Lite blandad träning sen mitt i veckan och även en introduktion till MIA - Malmö Idrotts Akademi - som klubben skrivit avtal med och där vi skall få tillgång till att göra max o2 test och tröskeltest. Mycket spännande.

På lördagen blev det en cykelrunda på 65 km och den här gången kände jag mig stark. Skönt med tanke på hur föregående cykelrunda kändes. Följde upp med 5 km brick i 3:56 fart - kroppen svarade ok men stelt och stumt var det. Kommer köra lite kombopass nu om kvällarna med cykelintervall och tröskellöpning. Tror mycket på det konceptet.

Avslutade veckan igår med test på simningen. 400 meter med våtdräkt, tyvärr var bassängen bara 25 meter idag så det blev mycket vändningar. Föregående år gjorde jag motsvarande test på 6:36 men då på 50 metersbana. 

Jag hade som ambition att gå under 6:00 i går och det lyckades trots att det var 15 vändningar. Klockan stannade på 5:54 med splittiderna 1:19, 1:31, 1:33, 1:31. Hade vi kört på 50 metersbana hade jag nog kunnat kapa minst 10 sekunder till då jag är en usel vändare. 

En förbättring med 42 sek sen förra året får jag ändå vara mycket nöjd med. 

Idag är jag riktigt sugen på ett tufft intervalpass löpning! Längtar!

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering