Månadssummering Juni

Juni är nu tillända och det har på många sätt varit en väldigt lärorik månad. Efter två tävlingar i triathlon insåg jag att jag har tränat alltför lite cykling. Därför har fokus nu legat mer på cykling och bricklöpning.
Simträningen har även övergått till open water simning i havet.

Totalt fick jag ihop knappt 31 timmars träning/tävling under juni, vilket jag är nöjd med. Det blev totalt 8 vilodagar, många beroende av att jag körde två tävlingar och blev lite sliten av det.

 




















Kort reflektion kring varje disciplin.
Simning:
Open water simningen känns bättre och bättre för varje träningstillfälle. Grundträningen under höst/vinter/vår har verkligen gett resultat och jag hoppas kunna utvecklas ytterligare. I så fall tror jag att jag kan göra en hygglig tid på Malmö i augusti. 1 500 meter i 1:40 per 100 meter blir en sluttid på 25 minuter.

Cykel:
Efter att insett att jag inte var speciellt bra på att cykla så har jag verkligen försökt fokusera på detta. Och det har faktiskt gett resultat. Jag höjer snittfarten på varje pass och känner mig starkare och stabilare. Det är fortfarande en bit kvar till där jag vill vara, främst är jag inte så snabb, och är även lite dålig att pressa mig, däremot hyggligt uthållig. Jag tror 40 km passar mig bra, siktar på att kunna köra dem runt 65 minuter i Malmö i augusti.

Löpning:
Har mest kört Brickpass, antingen 5 km eller intervaller i samband med cykling vid klubbträningarna. Detta har medfört att jag känner mig lite sliten och stel i löpningen. Hoppas att det släpper på lite mer nu när jag ändrar intensitet. Är lite tudelad då jag dels vill göra en bra tid den 12/7 på SM Milen. Samtidigt vill jag vara riktigt bra i augusti på Malmö och löpa under 38 minuter.

Nu blir det snart semester och föräldraledighet  i kombination med träning.

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering