Open Water träning Västra Hamnen

Eftersom jag har snålat lite med bilderna senaste tiden tänkte jag bjuda på lite bilder från dagens OW simning vid västra hamnen. Fick med både en kompis och sambon och minsta grabben ner, så det var upplagt för lite fotosession, om än från långt avstånd.

En av fördelarna med att bo i Malmö är att vi har goda möjligheter till open water träning. Västra Hamnen är ett riktigt bra ställe om det inte blåser allt för jäkligt. Idag blåste det en hel del och det var ganska utmanande. Men det var bra träning.

Där finns en slinga som är utmärkt med bojar och jag tror vi är ganska så säkra på att den är ungefär 900 meter runt. Så det blev totalt tre varv, först ett uppvärmningsvarv sen två sammanhängande.

Jag gjorde samma träning i onsdags och då var det helt stilla. Då hade jag en snittfart på 1:38 per 100 meter. Idag var motsvarande siffra 1:50 per 100 meter. Så det påverkar ganska mycket när det går lite sjö, dessutom är bojarna små och vita och inte alldeles enkla att hitta.

Eftersom jag även har namnsdag idag så blev det firande med en pizzalunch på VESPA samt en intaliensk glass och en espresso, sämre kan man ha det!

//Krazze







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering