Månadssummering - Augusti

Samtidigt som jag sitter och njuter av cykelmomentet på herrarnas VM avslutning i Edmonton tänkte jag summera upp augusti månad.

Totalt blev det 31 träningstimmar fördelat enligt nedan. Det blev 6 vilodagar vilket är lite mycket men jag var ganska nedtränad i början av månaden och sen hade jag både Malmö tri och Kalmar Mini tri.


Jag är nöjd med månaden och bägge tävlingarna var bra om än inte perfekta. I Malmö gjorde jag en riktigt svag cykling men mycket bra sim och löpning och i Kalmar var simningen svag men cykel och löp riktigt bra.

Jag funderade länge på att köra en full sprint i Klagshamn nästa helg men har nu bestämt mig att stänga säsongen och börja uppbyggnaden till nästa år.

Simningen i bassäng är redan igång sen ett par veckor och känns riktigt bra. I år ska jag även köra hårt med min trainer som jag köpte förra våren men aldrig kört ett seriöst pass på förräns igår.

Skaffade även en racer i augusti, så det blir lättare att förlänga säsongen nu och den blir även mitt sällskap på trainern och ett bra komplement till nästa år. Det blev en Orbea för en schysst peng.


Jag har satt trainern i vårt källarförråd vilket känns bra. Jag stör inte någon granne och det är hyfsat svalt med möjlighet att öppna fönster. Med lite musik i öronen så försvinner tristessen också. 
Jag premiärtränade igår och körde 4x8 min intervall med 10 min uppvärmning och avrull så blev det totalt en svettig timme. Ska bli oerhört intressant att se vad en ordentlig uppbyggnadsträning under vintern kan göra till nästa säsong. 

Nästa lopp blir troligtvis Yddingeloppet i slutet av oktober. Känns skönt att bara träna på nu under två månader.

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering