Sista förberedelserna inför Malmö triathlon

Idag körde jag det sista ordentliga passet inför Malmö Triathlon på söndag. Det blev OW simning med klubbkompisarna på Sibbarp. Dagen till ära hade vi besök av en ung kille från triathlongymnasiet som skulle tävla i 17 årsklassen på lördag. Kul att se vilken skillnad det är mellan oss och en kille som tränar 25-30 timmar i veckan.

Surt att man är uppväxt i en hockeytokig stad, Nybro, som i princip saknar föreningar för verksamhet inom individuell idrott, men kul att man kommit in på triathlonspåret på gamla dagar i vilket fall.

Uppladdningen inför årets Malmö Triathlon har i princip varit så bra den kunnat utifrån de förutsättningar jag har med två barn och heltidsjobb.

I morgon blir det lite växlingsträning och ska smyga ett varv på cykelbanan. Sen blir det helvila på fredag och på lördag ska jag köra ett tävlingsförberedande pass med lite korta cykel och löpintervaller.

De yttre förutsättningarna till helgen ser ut att bli riktigt trevliga, runt 20 grader på söndag och svag vind - I Like!

På lördag skall jag ta med dottern och gå och kolla på SM-Tävlingarna i Sprint som avgörs i Malmö. Ska bli kul att se draftingcykling och lite riktig simning. Hoppas det blir en grupp i täten som kan hålla ihop, det lutar väl åt att den duktiga junioren Gabriel Sandör tar hem det då han tycks vara överlägsen i Sverige just nu. Jag läste dock på Andreas Lindéns blogg att han åkte till Malmö för att vinna. Hur som helst sa det bli grymt kul och jag tror att simmomentet kommer vara grymt avgörande då det är en riktigt tight bana på cyklingen där det lär vara svårt att hämta in några stora tapp.

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering