Månadssummering September

Precis i detta nu sitter jag på ett flygplan med destination Nice, Frankrike, för en långweekend med tio andra barndomskompisar. 

Det blir boende i ett mansion i Valbonne, stort hus med egen pool, vi ska även besöka städerna Nice, caennes och Monaco. Dessutom blir det en tur till vingård och Europas Grand Canyon, Gordon du Verdon. 

September har varit en intensiv månad på många sätt. På jobbet har det gått i hundratio sedan semestern tog slut i slutet av augusti. 

Hemma är det energipåfyllnad med familjen men den längre vilan finns aldrig tillgänglig med två barn. Och så träning ovanpå det. 

Jag tycker ändå att alla tre bitarna är viktiga för det totala välmåendet, känner mig inte sliten nu varken fysiskt eller mentalt men ett miljöombyte, sol och lite kulturella upplevelser kommer göra gubben gott.

Jag har packat ner både löparkläder och symprylar, så jag kommer inte att ligga på latsidan, däremot kommer det att bli väldigt kravlös träning under dessa dagar.

Månadssummeringen då?

Jo, totalt samlade jag ihop 28 timmar fördelat enligt nedan. Totalt 5 vilodagar.


Huvudfokus har legat på cykel och simning. Cyklingen har huvudsakligen ägt rum på trainern med Sufferfest som träningsguide. Det blir väldigt effektivt då det blir en intensiv timme allt som oftast, nackdelen som jag känt av senaste passen är att det blir lite väl mycket kvalitet, så sista två tillfällena har kroppen inte svarat så bra under passen. 

Detsamma gäller löpningen där jag hade en bra period i mitten på månaden med lite lugnare pass. När jag var hos min naprapat fann vi dock att mina vader var sjukt stela, vilket gjorde sig ordentligt påmint under ett intervallpass dagen därpå som jag fick avbryta pga stela vader.

Nu har jag löpvilat en vecka och tryckt ut vaderna med foam roller och brödkavel. Jag hoppas att det gjort nytta och kommer nu börja löpa lite lagom lugnt för att bygga upp löpformen igen.

Simningen har varit upp och ner. Det började bra men sen hade jag två veckor med för långt mellanrum mellan passen och då tappade jag direkt. Nu ska jag försöka lägga mer fokus på simningen och köra fyra pass i veckan under en period och se vart det leder. 

Vi har fått nya simtränare i klubben, och efter en försiktig start tycker jag att vi kört bra pass och att jag fått bra feedback från dem.

Snart landar vi i Nice och då träffar jag min triathlonkompis Jonas som till vardags bor på de brittiska öarna, ska bli riktigt kul att tjöta triathlon med honom!!!

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering