På väg åt rätt håll & innebandy med träningsvärk

I söndags tog jag mig tid att göra en tydligare och mer detaljerad träningsplan för kommande fyra veckor. Det kändes bra och jag var riktigt sugen på att dra igång.

Söndagkvällens simpass med klubben var också riktigt bra, och jag kan ärligt säga att jag gjorde mitt livs bästa huvudserie i en bassäng.

Sen på måndagen var tanken att jag skulle köra trainer och brick. Men under dagen hade jag haft lite gött innebandysnack med en kompis på jobbet som lirar med ett gäng killar i Tygelsjö IBK som huserar i division 3 skåne. De brukar inte vara så många på sina träningar och för första gången sen 2011 kände jag mig sugen på att spela innebandy igen.

Så jag gjorde det! Köpte mig ett par inomhusskor efter jobbet och hookade till klubban. Det blev två timmars träning och det var riktigt kul och jäkligt jobbigt.

Det är märkligt hur kroppen kan reagera på olika typer av träning. Jag är nu mer genomtränad än vad jag någonsin varit innan, ändå så blev jag sjukt trött av denna intensiva sport.

Idag har jag också en träningsvärk som inte är av denna värld. Från tårna och ända ut i tummarna :-)

Men det kändes ändå som att det var nyttigt med något alternativt träningspass. Även att jag fått ställa in dagens simpass pga träningsvärk och trötthet då det blev få timmars sömn i natt så har jag haft en skön känsla i kroppen idag av att köra slut på mig fullständigt igår. 

Så nu blir det full fart med triathlon igen fr o m med imorgon. Dock ska jag spela sponsorhockey med Malmö Redhawks nästa torsdag. Riktigt kul förhoppningsvis.

Direkt efter säsongsavslutningen i augusti kände jag att icke triathlonrelaterad träning var lite av slöseri. Men nu inser jag att man verkligen behöver ett brake. Jag tror även att jag behöver någon form av regelbundna testtillfällen för att kunna motivera mig, jag får se till att lägga in några sådana var 4:e vecka.

Det är onekligen svårt att göra en bra träningsplan helt själv, för sig själv. En tränare hade nog varit en god investering. 

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering