Slut på semestern

Det blev inte mycket till återhämtning i form av sömn i Frankrike. Däremot tränade jag inte på några dagar. Bortsett från lite lek och spontantävling i vår 15 meterspool så tog det ända till lördagen innan jag sträckte ut i det salta Medehavet vid Nice. Helt magisk simning var det och sikten i vattnet var bättre än i simhallen.

Dagen efter tog vi det ganska lugnt i Antibes. Blev dock 15 minuters löpning i sanden följt av ett ordentligt simpass i havet med min kompis Jonas från de Brittiska öarna. Han är lite vassare än mig i vattnet men jag hängde med rätt hyggligt ändå :-)

Stranden i Nice efter att ha sträckt ut lite i havet.

Veckan var annars ganska intensiv med mycket aktiviteter och turistande i Valbonne, Nice, Cannes, Monaco. Det var fantastiskt god mat, dryck och många skratt. Så det blev energipåfyllnad i vilket fall. Vägde faktiskt in 2,5 kg mer när jag kom hem än när jag åkte :-)

Kökscheferna Jonas o Jens i vårt kök.

Typisk kvällsmåltid - 2,5 kg plus!

Väl hemma hade jag familjen hos svärmor i Kalmar så en hel vecka för mig själv. Blev en del bra träning och två cykelpass ute ett i full storm i måndags och ett i fantastiskt vackert väder igår.

Storm i måndags.

Underbart höstväder i lördags.

Ikväll är det simning med klubben. Jag har fokuserat ganska mycket på simningen senaste veckorna och det känns som jag tagit ett litet steg framåt - mer om det längre fram.

Trevlig söndagskväll!

//Krazze


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering