Ljuset i tunneln...

En veckas influensa för egen del och en en riktigt seg återhämtningsvecka efter det. 
Även bägge barnen och frun har drabbats och är inte helt hundra ännu.

Segt, både att man missar träning men även att det tar tid att komma igång igen och komma upp i den nivå man hade innan man blev sjuk.

Då är det desto mer inspirerande att min arbetsgivare ville vara vänlig och ge alla anställda var sin friskvårdstimme varje vecka! Riktigt fint och det uppskattas mycket av mig. Jag kommer initialt att förlägga min timme på fredagens morgon i simbassängen. 

Helt perfekt, nu får jag en bonustimmes träning varje vecka, och jag behöver aldrig mer träna fredag kväll utan kan ha den kvällen med familjen.

Jag kan även simma tre tillfällen i veckan och köra ett löppass till. Detta kommer bli riktigt bra!

Körde min första friskvårdstimme idag på aqvakul. Det blev lugn simning för att komma in i det igen och vänja kroppen vid ansträngning. Nu efteråt känns det bra och kroppen känns mer och mer frisk. 

Imorgon blir det kick off med Heleneholms Tri Team - simning, föreläsning och löpning - och umgänge med triathlonkompisar som grädde på moset!

Kosten har funkat hyggligt i veckan, förutom idag då det blev pizza. Annars har det varit mycket råris, kyckling och avokado. 
Jag har gjort en egen blandning av frö, nötter och torkad frukt som jag har på min frukostyogurt och imorgon skall jag förhoppningsvis göra egna nyttiga frukostbullar. Det går åt rätt håll!

Trevlig helg!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering