Vikten av tålamod och av att tro på det man gör...

Så har jag lagt allt vad sjukdomar heter bakom mig. Körde igång så smått för en vecka sen med lite lugn löp och styrka. Sen blev det lite lugn simning innan vi hade kick off med klubben i lördags. Där blev det ett lugnare simpass och ett tröskelintervallpass löpning. Denna vecka har jag smakat på alla discipliner men mest fokus på cykel. 

Känslan så här långt är inget vidare. Uthålligheten och kraften är som bortblåst. Känns som jag är på samma nivå som jag var på i november. Extra stressande blir det när man ser hur klubbkompisar trummar på med sin träning. Och nu när det fina vädret kom i söndags kändes det som alla var ute och luftade sina cyklar och köttade härliga mängder av kilometer asfalt. 

Det är nu som vikten av att fokusera på sig själv och sin träningsplan blir oerhört viktig. I min plan som sträcker sig till slutet av augusti så ska jag vara som bäst på Malmö och Kalmar sprint i augusti. I min plan har jag tagit höjd för att jag kommer att vara sjuk några veckor till dess. I min plan skall jag fokusera på mina svaga grenar extra mycket, simning och cykel, och bygga en stark kropp för att därefter kunna lägga fokus på min löpning. I min plan skall jag vara en bättre triatlet i augusti i år än vad jag någonsin varit tidigare. 
Detta har jag själv planerat och dedikerat mig till att fullfölja i år, ingenting annat. Därför är det extremt viktigt att påminna sig själv om detta när man blir stressad över vad andra gör, och när man själv inte är där man önskade att man var. 

Av erfarenhet vet jag att man tappar mycket när man är sjuk men att det relativt snabbt brukar gå att ta sig upp i nivå igen. Så det är bara att ta fram pannbenet och bita ihop, för ingen annan kommer göra jobbet åt mig.

Har hittat en skön grej i "tripodden" där man kan slö-lyssna lite på jobbet samtidigt som jag gör mina analyser. Får en hel del bra tränings-input den vägen, och man blir sugen på att träna och testa nya saker.

Till helgen är tanken att jag ska cykla ute både lördag och söndag. Ska bli riktigt kul! 
På söndag har vi simtest igen med klubben. Jag har inga förhoppningar om nytt pers den här gången, men det blir en bra väckarklocka för kroppen.

Kör hårt!

//Freddan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering