Inför Halmstad triathlon sprint

På lördag är det dags för årets fjärde tävling, Halmstad Triathlon Sprint, där jag är anmäld till seniorklassen vilket innebär:

750 m simning i Nissan

20 km cykel

5 km löpning

Vädret, enligt SMHI, ser ut att bli regn under hela lördagen, men att SMHI säger detta är ingen garanti för att det blir så. I så fall blir det första gången jag tävlar i regn vilket säkert är en bra erfarenhet.

Hela tanken med de tävlingar jag gjort nu under juni har varit att samla på mig erfarenhet och lite mer rutin inför kommande tävlingar som för mig har högre prio.

Vi åker upp hela familjen imorgon till Hagöns camping där vi har hyrt en stuga som vi skall tillägna hela helgen i. Det ska blir riktigt trevligt med semester och komma iväg med familjen.

Veckan som gått har varit bra med ett lugnare distanspass cykel i måndags tillsammans med Philip från klubben och en lugnare distans löpning i tisdags. 

Därefter har jag simmat inomhus både igår och idag och tanken är att köra lite triggande intervaller imorgon på cykel och löpning för att väcka kroppen inför lördagen.

Blev för mig nya fina vägar i måndags...

Med Philip som är en väldigt stark cyklist...

Och dagen till ära valde jag racern för att variera mig vilket gjorde att det blev ett bra pass.

Jag har ingen riktig koll på motståndet. Där är 31 anmälda totalt, hittills,varav 13 stycken i herrar senior. Eftersom det är seniorklass så räknar jag med att motståndet är tufft. Ambitionen är att göra en bra tävling rätt igenom så får vi se vad det räcker till. 

På lördag går även VM i Motala och det är många från klubben som representerar Sverige i olika Age Groups - ska bli kul att följa, och ett stort lycka till åt er som kör!

Min klubbkompis Sebastian kör även Halmstad medeldistans på lördag, ska bli kul att se om han förlänger sin segersvit (Trelleborg, Sövde medeldistans)- vi kör så det ryker!

//Krazze



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering