Börjar känna mig redo...

Semestern i Newquay är avslutad och jag är hemma i Malmö igen. Skönt att göra något annat under en vecka. Att få träffa kompisar, uppleva nya miljöer och äta massa gott.

Min kompis Jonas, som för övrigt kommer till Jönköping 70.3 i sommar, tackade ja, och han med sin fru Jenna bjöd på en fantastisk vecka på de Brittiska ölandet med lördagens bröllop som pricken över i:et och en oförglömlig upplevelse.

Jag lyckades få till tre fysiska aktiviteter under veckan. Först på svensexan spenderade vi en timme på en slags vattenhinderbana. Sjukt kul och riktigt jobbigt för hela kroppen. Jag hade faktiskt träningsvärk dagarna efteråt vilket inte händer så ofta nu för tiden.

Vattenbanan skymtar i bakgrunden...

Morgonen efter sprang jag därifrån vi bodde, Retorrick Mill, via kusten in till Newquay. Totalt 12 km med 274 höjdmeter. Ganska skön kontrast mot den löpning som jag gör i Malmö, här finns verkligen inga backar alls.

Både högt o lågt...

Och vackert...

Det kändes i benen med all upp o nerförslöpning så för säkerhets skull körde jag ett intervallpass på stranden dagen efter.
Ebb och flod...

Bra att springa på och fint att titta på...

Så med detta gjort är det inte många dagar kvar till tävlingssäsongen drar igång på allvar. 
Nästa vecka är det blodomloppet 10 km och Göteborgsvarvet. Veckan därpå Växjö triathlon olympisk och sen Trelleborg triathlon sprint på nationaldagen. 

Grundträningen är gjord, jag känner mig fullt redo. Grundfysiken har aldrig varit bättre. Jag har inga kända skavanker, däremot saknar jag fart men känner mig trygg i att den kommer med tävlingarna nu. Det skall med andra ord bli riktigt roligt att dra igån tävlingssäsongen 2016!

Och som grädde på moset kom min nya våtdräkt i tisdags förra veckan, en oerhört stilig Orca Predator.

Känns riktigt snabb och jag ser fram emot att testa den snart i havet.

Även cykeln är inne på service hos Musette, ny kedja och kanske nya tubdäck. Den skall också bli riktigt snabb!

Så på tisdag smäller det, hoppas löpfarten kommer nu.

På återseende!

//Fredrik




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering