Tävlingsvecka - löpning

Äntligen börjar det dra ihop sig till tävling! 

Imorgon blir det Blodomloppet i Malmö 10 km och på lördag Göteborgsvarvet. Ska bli kul att se vad som finns i kroppen och om jag kan gå framåt av att tävla. Tyvärr vaknade jag med en ömhet i vänster halsmandel idag och har varit lite trött trots att jag sov bra inatt. 
Jag har inhandlat coldzyme och hoppas att kunna sova bort det i natt. 

Nummerlapp på igen x 2

Annars hade jag några positiva pass i veckan som gått. Två bra simpass och sen körde jag ett brickpass i torsdags där kroppen verkligen svarade. I lördags blev det en blåsig cykelrunda på racern då min tempocykel är på service hos Musette. 

Jag har inga egentliga mål med loppen tidsmässigt. Däremot hoppas jag vässa formen och få två bra genomkörare och känna att jag är på rätt spår.

Igår körde jag ett kort ow pass i Pudesjön med Daniel och Julia. 

Foto taget av Julia.

Det var inte varmt, 9 grader i luften och på sin höjd 14 i vattnet. Men vi fick simmat drygt en km och jag kunde testa av våtdräkten. Den ställer lite högre krav på benspark än min förra, men i förlängningen kommer det bli bättre. I kallt vatten är det svårt att få en bra rytm med andningen. Trelleborg brukar bjuda på kallt vatten, förra året hade jag problem med detta. I år hoppas jag kunna göra bättre ifrån mig. 

Fick även hem en laddning rödbetsshots som jag skall testa till på lördag. 


Och slutligen har årets uppsättning skor inhandlats. Jag fortsätter med Salming som jag trivs väldigt bra i. Ett par speed för träning och race för tävling. 

Efter cykelservicen borde årets kostnader vara tagna och jag är kittad och klar för tävlingssäsongen!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering