Lite semester i sikte

April blev liksom mars en 40+ timmars månad. Det är ungefär vad jag mäktar med så jag är nöjd. Veckan som gått bjöd på lite blandat gotte i påsen.

I måndags var vi sex stycken från klubben som körde 5x1000 m. Jag har inte riktigt visat någon fart innan i år men detta pass var ett steg i rätt riktning.

Uppsnack...

Första tusingen sprang jag med sällskap och landade den på 3:24 i ganska behaglig takt. Sen tappade jag tyvärr mitt sällskap då jag tog av min jacka. Vi körde 200 m jogg mellan varje intervall. Kommande tre fick jag springa själv och tappade då fart 3:32, 3:43, 3:46. Jag fick stela vader efter andra intervallen därav det stora tidstappet.

Sista intervallen blev en handikapptävling där vi rankades utifrån tidigare snabbaste resultat. Så jag fick jaga Julia och hade Daniel och Sebastian i hälarna. 

Jagad av vargar...

Det var all-out och kom in på 3:15 med nytt maxpuls-högsta för i år på 175. Skönt att pressa sig själv ordentligt!

Vi körde även lite växlingar efteråt, men jag körde bara en pga stela vader, ville inte riskera något.

Hela gänget...

Dagen efter simmades det. Eftersom jag inte fått till trycket i simningen senaste perioden så ändrade coach lite i upplägget. Jag körde totalt 30 x 25 m start varje 40 sek, så jag skulle få ordentligt med vila och kunna gå på rätt hårt på varje intervall. Detta gjorde susen och jag hittade en helt annan känsla i simningen som jag hoppas kunna bygga vidare på.

Sen fredag till söndag var rätt tungt med löpning, cykel och ett gympass. Kroppen känns stark och fin nu, nu ska bara farten upp så är jag snart redo för tävlingssäsongen.

Men först blir det lite semester och bröllop i England. På onsdag flyger vi över till Sydvästra hörnet för lite "get to gether" och umgänge med goda vänner. Även om man har ambitioner att hålla igång så blir det ofta inte så mycket som man tänkt sig. Hoppas få till något simpass och några löprundor. 

Sen när vi kommer hem på tisdag nästa vecka är det bara en vecka till dubbla löptävlingar. Blodomloppet och Göteborgsvarvet, och helgen därefter är triathlonsäsongen igång med Växjö.

Ser fram emot att tävla på riktigt!

//krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering