Början på en trend?

Dagens simpass var en seg historia - egentligen hade vi löptest med HTT idag men jag kände att jag inte behövde testa mig idag dels pga att jag var löpsliten och ej i löpform och samt pga att jag behövde ett simpass med lite fart i. Så det blev simning på Kockum där huvudmomentet var 10x100 m på A3 tempo. 

Kände redan på uppvärmningen att kroppen var trött men efter ett tag kändes det ändå ok. Den första hundringen låg på 1:35 vilket var alldeles för fort för mig idag. Blev lite stum och resten blev krampaktigt med dålig teknik. Landade mellan 1:42 - 1:48 på resterande hundringar men vilade mer än tänkta 10 sekunder mellan varje intervall. 

Hoppas ändå att detta gav en skjuts inför söndagens 400 m test. Mitt förra resultat på 6:51 lär inte hotas nu, utan hoppas få vara frisk nu en längre period. 

Kollade i dagboken nu och såg att jag hade 7 dagar i sträck med någon form av träning. Välförtjänt vila blir det därför imorgon. 

Hoppas ändå kunna hålla i med regelbundenheten nu i alla discipliner och även styrkan som jag slarvat med till o från.

//Kebaben

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering