Intervaller en regnig lördag

När man på jobb och i media hör om alla nyårslöften är min reflektion att folk, även jag, som är otränade men som vill dra igång med sin träning hittar tusen anledningar att inte träna. Det regnar, skavsår, skidor på tv, för mörkt, för kallt etc etc. 
Men när man väl kommit över tröskeln finns aldrig någon orsak att inte träna. Man tränar och skiter i att det regnar och blåser och är gyttjigt på marken - för det är så jävla kul!!!

Så även idag - två dagars regn o storm hade löst upp och blött ner marken och i luften duggade regnet och vinden svepte in från sydväst - men det sket jag i!

Före träning selfiebild

Skobild innan - premiärpasset

Idag var det intervaller på schemat. Visste på förhand inte riktigt vad för intervaller jag skulle ge mig an. Men jag ville ha ett tufft pass med lite längre intervaller. Efter att kollat igenom jogg.se marathon sub 3 timmar program fastnade jag för följande:

3x(6 min, 4 min, 2 min) joggvila 90 s, 60 s, 45 s

Utfallet blev 10,4 km totalt under de 45:45 som jag var ute. Medelpuls 157 max 166. Eftersom jag inte är begåvad med någon bra träningsklocka får jag köra tid och puls med en klocka och distansen med mobilen. Nackdelen med detta är att jag inte vet hur fort jag springer, fördelen är att jag kan tänka bort farten och fokusera på teknik mm.

Blev till slut trött på ett bra vis - så jag är nöjd med dagens pass. 

Överlag har det varit två mycket bra träningsveckor senaste tiden. Både mängd och kvalitet. Imorgon avrundas veckan med ett styrkepass och ett simpass.

Tog även motsvarande efterbilder för skojs skull. 

Selfie efter träning

Skobild efter träning - skorna funkade bra

Trevlig helg!

//los kebabos

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering