Sjuk & cykelmeck

Fick åka hem från jobbet igår med en illamående känsla i magen. Ville inte utsätta mig själv eller mina kollegor för något otrevligt så jag chansade inte. Väl hemma sov jag och vilade men någon kräk eller magsjuka bröt aldrig ut. Hade aptit hela dagen och kände mig piggare på kvällen.

Idag tog jag dock det säkra och stannade hemma. Sov 2,5 timmar efter att dottern och frun lämnat för dagis och jobb. Så något skit finns det nog i kroppen. Har även lidit av en jobbig kaffehuvudvärk idag som ej vill ge med sig.

Passade på att dammsuga, vilket brukar vara ett friskhetstecken, och även montera min nya cykeldator med cardensmätare. 

Då jag inte tillhör den högre skolan inom noggrannt montage får jag ändå säga att jag är nöjd med resultatet. Behöver några ytterligare buntband för att fästa sladden lite snyggt. Men den fungerar för både fart och cardens, och jag lyckades ställa in både hjulets storlek i mm samt rätt tid på klockan. 

Wattmätare hade nog varit en god investering, får ta det till nästa år i samband med inköp av trainer.

Längtar till plus 10 grader och lite sol så det går att cykla ute igen.


//K-mannen




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering