Sjukstuga igen

En vecka fick jag vara frisk - sen kom dottern hem och nös på mig med dagisbaciller och en förkylning "de luxe" har nu angripit mig. Började känna av den i söndags, men tyckte ändå simningen gick ganska bra då så jag trodde inte det skulle bli så illa. Måndags blev träningsfritt då jag var trött o hängig ocg igår så somnade jag kl. 19.00 på soffan. Idag är jag hemma från jobbet och sitter och snörvlar. Dock känns det som peaken är nådd och nu ser vi framåt - dessutom skiner solen i det snöindränkta Malmö. Funderade på när jag senast såg solen, men kunde inte komma på det, måste varit minst 15-20 dagar sedan.

Denna vecka skulle det blivit både löp och simtest. Löptestet skulle varit i kväll men blir nog flyttat pga taskigt underlag. Simtestet på söndag funderar jag på att hoppa över och istället köra ett längre förmiddagspass på Kockum för att komma igång igen.

Har även bokat in två spännande aktiviteter av olika karaktär framöver. I början av april är det en veteranturnering i innebandy i Kalmar för alla som lirade i något av de lokala lagen på 90-talet. Sen jag la klubban på hyllan i oktober 2012 har suget för innebandy varit obefintligt, det är det fortfarande men denna turnering skall bli rolig. Kommer vara väldigt många gamla kompisar på plats.

Nästa lite mer seriösa aktivitet är en Duathlontävling i Klippan den 26 april. 10 km löpning - 50 km cykel - 5 km löpning. Blir en bra genomkörare inför tävlingssäsongen.

Nu ska jag titta på solen och drömma om vår och sommar.

//Kebaben

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering