Sjukvecka & IM Demoner

Förra veckan blev inte riktigt som planerat. Det blir sällan det men 2 träningsdagar och resten sjukdagar är trist. Hoppas att årets kräksjuka har varit här nu och att jag får vara frisk framåt. Hade aldrig haft kräksjuka förräns vår dotter fyllde halvåret (2012-02) och jag gick mot 32 stadiga. Sen har den kommit en gång varje år i januari/februari. 

Nog om det - hoppas vilan gjorde mig gott. Gårdagens lugna löprunda var den lättaste och mest njutbara på väldigt länge. Framför allt kändes det tekniskt bra i lugn fart.

Läste precis ut boken "How Triathlon Ruined My Life" av Darren Roberts. Där får man följa Darrens resa från otränad till att genomföra en IM, 9 månader senare. Hög igenkänningsfaktor, särskilt kring att man initialt tänker att triathlon är en ganska billig sport, och att jag minnsan inte ska köpa massa onödiga och dyra prylar. Just det - lura någon annan! Triathlon är som ett gift på alla sätt o vis, till och med starkare än giftet som vi kallar för golf. 

Efter att tagit del av Darrens demoner och hjärnspöken inför sin IM debut börjar jag själv få lite ångest inför min. Då är det ändå 19 månader kvar dit...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering