I'm a simpel addict

Tyckte det lät coolare med en engelsk rubrik avseende innebörden i detta inlägg. 

Jag måste säga att jag fullkomligt älskar de passen som är lite längre och tuffare än de vanliga veckopassen. Idag var det dags för ett sånt pass!

Sufferfest - ISLAGIATT ( It seemed like a good idea at that time)

Cykelpass inomhus på totalt 1 h och 50 minuter. Ganska tufft med en jämn hård belastning och några toppar med riktigt hög belastning. Rickard Jack höll i passet och vi var nog 25 tappra själar från klubben som slöt upp.

Tyvärr har jag för tillfället starkare lungor än ben, så jag har lite svårt att komma upp i puls på cykel. Maxade på 159 och övrig belastningspuls låg mellan 140 - 150 vilket känns lite lågt. Man måste dock börja någonstans. 

Fick även öva kroppen på att tillföra energi, en energikaka och två gel under passet. Toppat med två flaskor sportdryck så var det ett måste att fylla en flaska med vanligt vatten i andra återhämtningen. 

Grymt pass och jag satt nästan och längtade till kommande bricklöpning!

Hade tänkt att ge mig ut i snålblåst och 3 minusgrader, men en klubbkompis skulle köra på löpband så jag hängde på. 

Det blev totalt 5 km och 21 minuters löpning. Mental istid med löpband och nästa gång ger jag mig ut i kylan. 

Men! Känslan efter ett sånt här pass är enorm - endorfinerna verkligen dansar disko i kroppen. Jag längtar redan till nästa lördag för ännu ett dubbelpass!

Nästa vecka är det löp och simtest - på löpningen ska jag krossa min förra tid, 16:39 på 4,2 km ska ner under 16 min. Simningen blir dock tuff, hoppas kunna göra de 400 m under 7 minuter i allafall. 

Trevlig helg!

//Mr Kebab

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering