En strimma hopp...

Efter all sjukdomsfrånvaro har senaste två veckorna inneburit lite ljus i tillvaron och hopp om att kunna nå en högre nivå till sommaren.

Har kunnat tuffa på bra denna och förra veckan med hygglig mängd och lite mer kvalitet än innan. 

Vi hade 5 km test i torsdags med löpgruppen och förväntningarna innan var att komma ner mot 3:50 min/km i snitt. Nu gick det lite bättre 3:45 landade jag på och kroppen kändes bra samt att det finns mer att hämta. På tisdag springer jag blodomloppet 10 km, med det i kroppen borde löpningen fortsätta framåt. Hoppas på låga 39 minuter vilket känns realistiskt.

Simningen rullar också på bra och farten börjar smyga sig på igen. Med kontinuitet nu så kommer sommaren bli bra.

Cyklingen är fortfarande inte fullt ut bra, behöver köra mer fartpass och intervaller där pulsen höjs. Annars känns grunden helt ok.

Idag satte jag på nya däck på tempocyklen. Hade fått en smygpunka vid förra cyklingen så jag pasade på att byta bägge däcken nu. Kommer nu köra med Ultremo DD, ingen aning om de är bra eller dåliga, vi får se.

Fick god hjälp av dessa två busfrön :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering